Wykorzystanie przestrzeni miejskiej przez różne środki transportu

K ażda osoba która mieszka w Warszawie, Krakowie bądź w jakimkolwiek innym tętniącym życiem dużym mieście na świecie wie, że jedną z najcenniejszych rzeczy w aglomeracjach miejskich jest przestrzeń oraz sprawna komunikacja. Sprawna komunikacja miejska to taka dzięki której mieszkańcy mogą przemieszczać się bez większych problemów z punktu A do punktu B, lub tam gdzie aktualnie mają potrzebę.

Większość ludzi za najszybszy i najsprawniejszy środek transportu uważa samochód, i o ile poruszanie się autem po za miastem jest szybkie i bezproblemowe, to już w zatłoczonym mieście nie koniecznie. Ulice którymi przemieszczają się samochody, coraz częściej korkują się, co z roku na rok staje się coraz to większym problemem.

Międzynarodowy Instytut Zrównoważonego Rozwoju (International Sustainability Institute) przeprowadził bardzo ciekawy eksperyment, doskonale obrazujący problem korków w mieście. Na kilku zdjęciach przedstawiono 200 osób zamierzających przemieścić się tą samą ulicą przy użyciu popularnych środków transportu.

Eksperyment pokazany tutaj nie jest niczym nowym czy odkrywczym, ale pokazuje bardzo obrazowo jak ta sama przestrzeń jest wykorzystywana przez samych ludzi, przez osoby w samochodach (przy założeniu, że większość osób jedzie sama), autobusy oraz rowery. Co z tego wszystkiego wyszło, przedstawiają poniższe zdjęcia.

Wykorzystanie przestrzeni miejskiej przez różne środki transportu. 

.


Zajętość ulicy przez 200 osób bez samochodów.

zrzut-ekranu-200-osob

Zajętość ulicy przez 200 osób

 


Zajętość ulicy przez te same 200 osób w 177 samochodach (przy założeniu, że większość będzie jechała samotnie).

Zajętość ulicy przez 177 samochodów

Zajętość ulicy przez 177 samochodów

 


Zajętość ulicy przez te same 200 osób wykorzystujące do przemieszczania się 3 autobusy komunikacji miejskiej.

Zajętość ulicy przez 3 autobusy

Zajętość ulicy przez 3 autobusy

 


Zajętość ulicy przez te same 200 osób wykorzystujące do przemieszczania  rowery.

Zajętość ulicy przez rowery.

Zajętość ulicy przez rowery.


.

  • Eksperyment został przeprowadzony przez Międzynarodowy Instytut Zrównoważonego Rozwoju (International Sustainability Institute).

Opracowanie: A R

Źródło: 1. 2.

 

Zainteresowało Cię? Podziel się z innymi:
Share

Zainteresuje Cię Również...

komentarze 2

  1. bikesquad.pl napisał(a):

    Tylko zrównoważona polityka, nie może być promowania jednego rodzaju transportu kosztem innego. Przez wiele lat korzystałem z możliwości jakie daje rower, a od 10 miesięcy jestem zmuszony korzystać z samochodu i widzę, że zawsze punkt widzenia zależy od punktu siedzenia

  2. Polka napisał(a):

    Daje do myślenia, nie tylko pod względem zajętości ulicy, ale też ekologi.

Dodaj Komentarz...