Każda osoba która mieszka w Warszawie, Krakowie bądź w jakimkolwiek innym tętniącym życiem dużym mieście na świecie wie, że jedną z najcenniejszych rzeczy w aglomeracjach miejskich jest przestrzeń oraz sprawna komunikacja. Sprawna komunikacja miejska to taka, dzięki której mieszkańcy mogą przemieszczać się bez większych problemów z punktu A do punktu B, lub tam gdzie aktualnie mają potrzebę.
Większość ludzi za najszybszy i najsprawniejszy środek transportu uważa samochód, i o ile poruszanie się autem po za miastem jest szybkie i raczej bezproblemowe, to już w zatłoczonym mieście nie koniecznie tak jest. Ulice którymi przemieszczają się samochody, coraz częściej korkują się, co z roku na rok staje się coraz to większym problemem.
Międzynarodowy Instytut Zrównoważonego Rozwoju (International Sustainability Institute) przeprowadził bardzo ciekawy eksperyment, doskonale obrazujący problem korków w mieście. Na kilku zdjęciach przedstawiono 200 osób zamierzających przemieścić się tą samą ulicą przy użyciu popularnych środków transportu.
Eksperyment pokazany tutaj nie jest niczym nowym czy odkrywczym, ale pokazuje bardzo obrazowo jak ta sama przestrzeń jest wykorzystywana przez samych ludzi, przez osoby w samochodach (przy założeniu, że większość osób jedzie sama), autobusy oraz rowery. Co z tego wszystkiego wynikło, przedstawiają poniższe zdjęcia.
Zajętość ulicy przez 200 osób bez samochodów.

Zajętość ulicy przez te same 200 osób w 177 samochodach. (przy założeniu, że większość będzie jechała samotnie)

Zajętość ulicy przez te same 200 osób wykorzystujące do przemieszczania się 3 autobusy komunikacji miejskiej.

Zajętość ulicy przez te same 200 osób wykorzystujące do przemieszczania rowery.

.
-
- Eksperyment został przeprowadzony przez Międzynarodowy Instytut Zrównoważonego Rozwoju (International Sustainability Institute).
Opracowanie: MW
Udostępnij tą stronę swoim znajomym:
Related posts
3 Comments
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi
Obserwuj na Facebooku
Obserwuj na Twitterze
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
Tylko zrównoważona polityka, nie może być promowania jednego rodzaju transportu kosztem innego. Przez wiele lat korzystałem z możliwości jakie daje rower, a od 10 miesięcy jestem zmuszony korzystać z samochodu i widzę, że zawsze punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
Daje do myślenia, nie tylko pod względem zajętości ulicy, ale też ekologi.